نگاشته های یک معلم

۱۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۳ ثبت شده است

(با اشتباهات دانش آموزان فورا"  برخورد تند نداشته باشید)

اشتباهات دانش آموران را فورا" اصلاح نکنیم

پژوهشها می گویند: اشتباهات مطلوب ومفیدند! بیشتر معلمان اشتباهات دانش آموزان را به چشم اموری ممنوعه می بینند و در مواجه با خطاهای آنان ( در نوشته هایشان، بر روی تخته، در کتابچه های تمرین، و یا در پاسخ های شفاهی) بلا فاصله دست به اصلاح آن می زنند.

جلو گیری از اشتباهات , باعث ایجاد ناراحتی در دانش آموز می شود , به طوری که او سعی می کند دیگر اشتباه را تکرار نکند. این نگرش به خطاها ، فشار زیادی بر دانش آموز وارد می کند بویژه که محدودیت زمانی نیز وجود داشته باشد. در یک پژوهش ، از تعدادی دانش آموز و معلم (n=38) خواسته شد که مسئله زیر را در مدت دو دقیقه حل کنند و پاسخ را بنویسند : «مردی یک چاقوی جیبی را به قیمت 60 تومان خرید.او اسکناسی 100تومانی پرداخت صاحب مغازه به مقدار کافی خُرد نداشت، به مغازه همسایه رفت ، اسکناس را خرد کرد و 40تومان به خریدار برگرداند. وقتی مشتری از مغازه رفت ، صاحب مغازه همسایه آمد و گفت: «اسکناسی که به من دادی تقلبی بود باید 100تومانی مرا برگردانی !» صاحب مغازه نیز فوراً یک 100 تومانی واقعی به او برگرداند. اگر صاحب مغازه چاقوی جییبی رابه قیمت 50 تومان خریده باشد و اگر ضرر ناشی از گذشت زمان را هم به حساب نیاوریم، او چه قدر ضرر کرده است ؟»

 

9         12           7               5       تعداد معلمان

پاسخ معلمان

هیچ    190ت      150ت      100ت         پاسخ 

 

 

 







 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۴۷
قمی

با توجه به دغدغه های خودم  و متفاوت بودن دانش آموزان در کلاس و شیوه های ارتباط با دانش آموزان بر آن شدم  مطالب و آموخته های خود را قالب یادداشت به سبک قلم به نگارش دربیاورم . 


توانایی و اداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در دانش‎آموزان، بخشی مهمی از کار معلم و کلاس و زمینه مناسب برای یادگیری است. به نظر می‎رسد معلم برای اداره مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت نیاز دارد:

1ـ برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دانش‎آموزان

2ـ مدیریت کلاس


 ارتباط چیست؟

-ارتباط از نظر معنوی به معنای ربط دادن، پیوند دادن،اشتراک داشتن و تجربه ی مشترک به کار رفته است. حتی در فرهنگ معین 19 لغت برای آن موجود است.

ـ ارتباط  از فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده با استفاده از علامت به منظور تأثیر و کنترل و هدایت.

ـ ارتباط  از فرایند مبادله ی اطلاعات و احساسات، مبادله بر وزن مفاعله، امری است طرفینی و دو جانبه. پس ارتباط جریانی است متقابل .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۴۶
قمی

ازمون عملکردی در مقطع تحصیلی ابتدایی مورد استفاده قرار می گیرد

در پوشه کار و کلربوک دانش آموزان حتما آزمون عملکردی باید وجود داشته باشد.

برآن شدیم نمونه ها و شیوه نامه آزمون عملکردی را در اختیار همکاران عزیز قرار دهیم .

آزمون عملکردی چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۵
قمی
تصاویر متحرک هندسی زیر برای درس ریاضی پایه چهارم مورد استفاده قرار میگیرد برای فصل چهارم زاوبه ها

IcosahedronTetrahedron




OctahedronCube
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۳۳
قمی

تصاویر متحرک هندسی زیر برای درس ریاضی پایه چهارم مورد استفاده قرار میگیرد

 برای فصل چهارم زاوبه ها



Thales' Theorem (gif, 108 kB)


Inside of a Cuboctahedron (gif, 1.1 MB)





Theorem h<sup>2</sup>=p*q (gif, 347 kB)


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۳۰
قمی

خطای دید خودتان را بسنجید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۲۹
قمی
اهداف، نشانه های تحقیق و سطوح عملکرد دروس

پایه های اول، دوم، سوم، چهارم و ششم ابتدایی

باکلیک بر اهداف مورد نظر دانلود کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۲۷
قمی

انمیشن ها و داستان هایی برای مطالعات چهارم ابتدایی 93 را برای استفاده دانش آموزان عزیز در لینک های زیر جهت استفاده همکاران قرار داده ایم و می تواند این انمیشن ها آموزش را برای شما بزرگواران راحت تر نماید .


انسانهای اولیه 
 د
انلود انیمیشن انسان های اولیه
 


دانلود انیمیشن تمدّن های باستان

تمدنهای باستان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۲۳
قمی

کودکان سرمایه های ارزشمند و سازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره کودکی که زمان شکل گیری شخصییت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات است، آینده فرد و جامعه را بنا می نهد و مسیر حرکت مملکت را مشخص می‌سازد، توجه به مسائل و مشکلات کودکان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می شود و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد.

دوره سوم کودکی سنین 6تا12 سالگی را شامل می شود به دوره دبستان معروف است آغاز آموزش رسمی کودک در این دوره خواندن و نوشتن و حساب کردن را می آموزد. علاقمند است کارهایش را خوب انجام دهد، کودک است محتاطانه عمل می کند، اعتماد به نفس دارد و می خواهد هر کاری را خودش انجام دهد. رشد جسمانی در این دوره کندتر از دوره قبل است. در دوره دبستان دختران اندکی بلندتر و سنگین ترند .در رشد جسمانی کودکان دبستانی تفاوتهای کمی و کیفی وجود دارد. ازنظر سلامت، احتمال پوسیدگی دندانها و پیدایش بیماریهای نظیر روماتیسم قلبی، دیابت، فلج و انواع حساسیتها افزایش می یابد. سلامت جسمانی در سازگاری عاطفی و اجتماعی کودک موثر است و بیماریهای طولانی موجب گوشه گیری می شود .[



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۳۴
قمی